මුල් පිටුව special චන්ද්‍රිකා ඡායාරූපවලින් එළියට ආ චීනෙ රහසින් හදන යුධ නැව

චන්ද්‍රිකා ඡායාරූපවලින් එළියට ආ චීනෙ රහසින් හදන යුධ නැව

0
චීනය දැන් භාවිතා කරන යල් පැන ගිය සෝවියට් යුගයට අයත් නෞකාවක්

ඇමරිකා එක්සත් ජපදය භාවිතා කරන තාක්ෂණයට සමාන සහ පහසුකම් වලට සමාන ගුවන් යානා වාහක නෞකාවක් දේශීයව නිපදවමින් සිටින බවට චන්ද්‍රිකා ඡායාරූප මගින් අනාවරණය වී ඇති බව වොෂීන්ටය පාදක කරගෙන ක්‍රියාත්මක උපදේශක කණ්ඩායමක් සඳහන් කරයි.

ඒ අනුව මෙම ගුවන් යානා වාහක නෞකාව චීනයේ ශැංහැයි හී තටාංගයක ඉදිවෙමින් පවතින බවත් එළැඹෙන වසරේ පෙබරවාරි මාසය වන විට නිපදවා අවසන් කිරීමට බොහෝවිට ඉඩ පවතින බවත් එම උපදේශක කණ්ඩායම පෙන්වාදෙයි.

ටයිප් 003 ලෙසින් හදුන්වාදී ඇති මෙම නෞකාව පිළිබඳ සනාථ කරන ඡායාරූප ඔක්තෝම්බර් 23 වැනිදා ලබාගෙන ඇති බවට වාර්තා වන අතර එහි බලශක්තිය ලබාදෙන උපංග සහ ගුවන්යානා ගුවන්ගතර කිරීමේ ක්‍රමවේදයන් ඉදිකිරීමේ බොහෝවිට අවසන්ව ඇති බවට සැලකේ.

විශ්ලේඛයින්ට අනුව ආයුධ පද්ධතිය සහ රේඩාර් පද්ධතිය ඇතුලු කොසෙට් කිහිපයක් පමණක් නෞකාවට එක්කිරීමට ඉතිරිව ඇති බවත් නුදුරේදීම එය දියඹට දියත් කිරීමට හැකියාව පවතී.

ඒ අනුව මෙම නෞකාව චීනය සතු තෙවන ගුවන්යානා වාහක නෞකාව වනු ඇති අතර දේශීයව නිෂ්පාදනය කළ දෙවන නෞකාව වනු ඇත.

කෙසේවෙතත් චීනය සතු අනෙක් ගුවන්යානා වාහක නෞකාවන් දෙකට සාපෙක්ෂව මෙම නව නෞකාව ඉතා දියුණු තාක්ෂණයකින් යුක්තවන බවත් මේවන විට ඇමරිකා එක්සත් ජනපද නාවික හමුදාවට අයත් ගුවන්යානා වාහක නෞකාවන් විසින් ගුවන්යානා ගුවන් ගත කිරීමට භාවිතා කරන කැටපොල ක්‍රමය භාවිතා කිරීමට ඉඩ ඇති බවට පැවසේ.

එමගින් මෙම ටයිප් 003ට චීනය සතු අනෙක් නෞකා දෙකට සාපෙක්ෂව ඉතා වේගවත්ව සහ පහසුවෙන් ගුවන්යානා ගුවන්ගත කිරීමට අවස්ථාව හිමිවෙනු ඇති අතර එහිදී ගුවන්යාන වලට පෙරට වඩා වැඩි ආයුධ ප්‍රමාණයක් සහ වැඩි ඉන්ධන ප්‍රමාණයක් රැගෙන යාමට අවස්ථාව හිමිවෙන ඇත.

මෙම නෞකාව පිළිබද අනාවරණය කළ උපදේශක කණ්ඩායමේ ජේ්‍යෂ්ඨ සාමාජිකයෙකු වන මැතිව් ෆනියෝලේ පවසන අන්දමට ටයිප්003 චීනයේ නාවික තාක්ෂණයේ ඉදිරි පිම්මක් ලෙස හැදින්විය හැකිය.

බල තරඟය

චන්ද්‍රිකා ඡායාරූපවලින් අනාවරණය වූ නෞකාව

මෙතක් කාලයක් සාගරයේ බලය හිමිකරගෙන තිබූ ඇමරිකාවට මේවන විට එය අහිමිවෙමින් පවති. ඒ අනුව දශක ගණනාවක් පුරාවට ලොව විශාලතම නාවික හමුදාවට හිමිකම් කියූ ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයට එය අහිමි වෙමින් ලොව විශාලතම නාවික හමුදාව ස්ථාපිත කිරීමට චීනයට හැකියාව ලැබී තිබේ.
නාවිකයින් සහ නෞකා සංස්ධනය කරනවිට වැඩි සංඛ්‍යාවක් චීනය සතුවේ. කෙසේ වෙතත් ගුවන් යානා වාහක නෞකාවන් සංඛ්‍යාව සමඟ සසඳන විට ඇමරිකා එක්සත් ජනපදය තවමත් ඉදිරියෙන් සිටියි.

කෙසේවෙතත් චීනයේ පසුගිය කාලයේ හැසිරීම් රටාව සලකා බලන විට සිය ආර්ථි ශක්තිය වර්ධනය කරගැනීමට සාපෙක්ෂව යුධ ශක්තියද ක්‍රමක්‍රමයෙන් වර්ධනය කරගැනීමේ ප්‍රයත්නයක් දැක ගැනීමට හැකියාව ලැබෙයි.

ඒ අනුව ෆනියෝලේ පෙන්වාදෙන්නේ මෙවැනි නෞකා මගින් දේශපාලනිකමය බලතුලනයට වැඩි බලපෑමක් එල්ලකළ හැකිව බවයි.

චීනය සිය නාවික බලය වර්ධනය කර ගැනීමට ආරම්භ කළ ගමනේදී සිය පළමු ගුවන් යානා වාහක නෞකාව වුයේ සම්පූර්ණ නොකළ සොවියට් සමූහාන්ඩුවට අයත් නෞකාවකි.

එය 1998 වර්ෂයේදී යුක්රේනයෙන් මිලදීගත් අතර එය පිලිසකර කර දියඹට යොමු කිරීමට හැකියාව ලැබුනේ 2012 වර්ෂයේදීය. මෙම නෞකාවෙන් ලබාගත් දැණුම යොදාගෙන චීනය දේශීය වශයෙන් 2019 වර්ෂයේදී නව නෞකාවක් ඉදි කර සේවයට එක් කරනු ලැබීය.

මෙම නෞකා දෙක චීනයේ නාවික බලය වර්ධන කළද එහි හැකියාවන් ඇමරිකාවට සාපෙක්ෂව ඉතාම පහළ මටටමක පැවතීය.

ඒ අනුව ඇමරිකාව සහ චීනය සමඟ සසදන විට චීනයේ ටයිප් 003 හැර අනෙක් ගුවන් යානා වාහක නෞකාවන් දෙකම යල්පැන ගිය ස්කී ජන්ප් නැමැති ක්‍රමයට ගුවන් යානා ගුවන් ගත කිරීම සිදුකරයි.
මෙම ක්‍රමයේදී නෞකාවේ ගුවන් පථය යම් අකාරයක ආරුක්කු හැඩයකින් පිහිටා ඇති අතර එමගින් ගුවන් යානට ගුවන් ගත්කිරීම සිදුකරයි. එන්ම යම් ආකාරයකින් ගුවන් පථය ඉහළ එසවෙන ලෙස සකස් කර ඇති අතර එමගින් යානය ගුවන් ගතවීම පහසු කරයි.

ඡායාරූපවලින් අනාවරණය වූ නෞකාව

එහෙත් ඇමරිකාව භාවිතා කරන තාක්ෂණය ඊට ඔබ්බට යාමකි. එහිදී ගුවන් යානායේ ඉදිරිපස රෝදය හුමාල බලයෙන් ක්‍රියාත්මක වන කැටපෝලයකට සවිකරන අතර එමගින් යානය කෙටිදුරකදී ගුවන් ගතවීමට අවශ්‍ය වේගය ලබාදීම සිදුකරයි.

එනම් මෙය එක්තරා ආකාරයකින් ගුවන් යානය කැටපෝලයකින් ඉදිරියට විසි කිරීමටක සමානය. එහෙත් මෙම තාක්ෂණය ඉතා සංකීර්ණ වන අතර එය මේවන විට ඇමරිකාව ඉතා සාර්ථකව භාවිතා කරමින් සිටියී.

මෙම කැටපොල ක්‍රමයෙන් ස්කී ජම්ප් ක්‍රමයට වඩා වේගයෙන් ගුවන් යානා ගුවන් ගත කිරීමටත් වැඩි බරක් රැගත් ගුවන් යානා ගුවන් ගත කිරීමටත් හැකියාව ලැබෙයි. ඒ අනුව කැටපොල ක්‍රමයට වැඩි ඉන්ධන ප්‍රමාණයක් හෝ අවි රැගෙත් ගුවන්යානා ගුවන්ගත කිරීමට හැකියාව ලැබෙයි.

කෙසේ වෙතත් චීනයේ නව ටයිප් 003 මෙම ඇමරිකානු තාක්ෂණයද අභිබවමින් නවතම විද්‍යුත් චුම්භක තාක්ෂණයෙන් ක්‍රියාත්මක කැටපොල ක්‍රමයක් යෙදා ගැනීමට ඉඩ පවතින බව විශ්ලේෂඛයින් විසින් පෙන්වාදෙනු ලබයි.

චීනය සිය තාක්ෂණය අතින් ඉතාමත් ඉදිරියට පැමිණියත් ඇමරිකානු ගුවන්යානා වාහක නෞකාවන්ට වඩා වෙනස් වනු ඇති බව මැතිව් ෆනියෝලේ පෙන්වා දෙයි.
ඔහු පෙන්වාදෙන ආකාරයට ඇමරිකාව මේවන විට භාවිතා කරන සියලුම ගුවන්යානා වාහක නෞකාවන් න්‍යෂ්ටික බලයෙන් පනගැන්වෙන අතර එමගින් කිසිම අයුරකින් ඉන්ධන පිළිබඳ ගැටලුවකින් තොරව ගමන් කිරීමට හැකියාව ලැබෙයි.

එමගින් ඕනෑම අවස්ථාවක නෞකාවට ඕනෑම දුරක පිහිට ඉලක්කයක් වෙත ගමන් කිරීමට හැකියාව හිවෙනු ඇත.
කෙසේ වෙතත් චීනයේ මෙම නෞකාව සාමප්‍රදායික ඉන්ධන මගින් බලගැනවෙනු ඇති බවද ෆනියෝලේ පෙන්වෙදෙයි.

එහෙත් පවතින තත්ත්වය සමඟ සසඳන විට චීනය සිය මුහුදු සීමාවන්ට ආසන්නව පමණක් යාත්‍රා කරන බැවින් එය ගැටලුවන් නොවෙනු ඇති බවට තමන් විශ්වාස කරන බවද ෆනියෝලේ ප්‍රකාශ කර ඇත.
ඇමරිකානු නාවික හමුදාවට ඇති වාසි
චීනය දිනෙන් දින සිය බලය වර්ධනය කරගත්තද තවමත් ඇමරිකාවට ගුවන් යානා වාහක නෞකා සම්බන්ධයෙන් සලකා බලන විට වැඩි වාසියක් පවතින බව විශ්ලේෂඛයින් පේනවාදෙයි.

ඔවුන්ට අනුව ඇමරිකානු නාවික හමුදාවන් දෙවන ලෝක සංග්‍රම සමයේ සිට ගුවන් යානා වාහක නෞකා භාවිතා කරන බැවින් ඒ පිළිබඳ මනා පළපුරුද්දක් ඔවුන් සතුය. එහිදී නෞකා වල සිටින සියලු නාවිකයන් මේවන විටත් මනා පුහුණුවකට ලක්වූ පිරිස් වන අතර ඔවුන්ට තාක්ෂණික දැණුම සහ හදිසි අවස්ථා වලදී කටයුතු කළයුතු ආකාරය පිළිබඳවද චීනය සාපේක්ෂව ඉතා ඉහළ අවබෝධයක් සහ පළපුරුද්දක් පවතී.

ඒ අනුව දැනට පවතින තත්ත්වය අනුව ඇමරිකාවට ගුවන්යාන වාහක නෞකා සම්බන්ධයෙන් වැඩි වැසියක් පවතින බව ෆනියෝලේ පෙන්වාදෙයි.

චීනය දැන් භාවිතා කරන යල් පැන ගිය සෝවියට් යුගයට අයත් නෞකාවක්

කෙසේවෙතත් චීනයේ මෙම නෞකාව පූර්ණ වශයෙන් සේවයට යොදා ගැනීමට තවත් වසර කිහිපයක් ගතවෙනු ඇති බවට විශ්වාස කරන ඒ කාලය තුල චීනය තවත් මෙවැනිම නෞකා නිපදවීමට බොහෝවිට ඉඩ පවතින බැවින් ඉදිරි දශකය තුළ ගෝලීය බල තුලනයේ විශාල වෙනස් වීමක් අපේක්ෂා කිරීමට හැකිය.

වාසල සේනාරත්න

අදහස් නැත

ඔබේ අදහස් දක්වන්න.Cancel reply

Exit mobile version